Thursday, July 4, 2013

Dengar-dengar ada movie baru?

Assalamualaikum

Masa kecik dulu, tengok tv tu salah satu aktiviti kegemaran saya. Mungkin sebab zaman tu kat rumah ada tv je untuk hiburan. Selain tikar dan penyapu. Dan tabiat tu saya bawa sampai ke unibersiti. Orang sibuk kuliah, gua rileks je layan cerita cina kat tb lapan. Kadangs indon.

Tapi bila dah keje, tak layan dah tv. Letak la astro ada lapan puluh channel pun. Sekarang layan skrin besar je. Siap bayar lagi 10 ringgit. Cerita hot sikit 13 ringgit. Bila ada rejeki, masuk free je.

1. World War Z
Saya lidah melayu Z tu saya sebut Zack bukan Zi. Movie ni dah lama jgak. Pelakon yang jadi hero macam biasa, ex boyfriend gua. Rasanya nombor 13. Abang Brad. Macam cerita(s) lain, bila action movie campur hero handsome, memang tak boleh resist lah. Zombie dalam cerita ni handsome jugak. Cuma bila tengok tu kita mesti aaaaaa dulu. Sebab dah lama tengok, saya pun lupa cite pasal apa. Oh ye, brain dah capai limit space. Oh ye lagi, movie ni breathtaking rasanya. Haha.

2. Whitehouse Down
How to spell whitehouse/white house?
Jadi seperti formula di atas iaitu action plus hero handsome, memang tak risis lah. Yang ni memang best sebab action dan hero handsome (lagi sekali) dan ada funny side. Location satu tu je. Mesti jimat cost. Jamie Foxx. Mana tak meleleh air liur even bunyi bedil je banyak.

Berbaloi.

3. Kil
Tolong lah percaya. I do watch filem Melayu. Dengar dengar best filem ni. Zara (heroin) nampak comel. Kil (hero) ok la. Asalkan bukan Eron Ajis. Ending dia menarik. Bukan meninggalkan tema negatif. Mahupun sumpahan laknat. Yang paling saya suka cinematografi. Hah, berseni sangat perkataan. Oh ye, ada satu scene dekat parking lot masa Kil reveal sesuatu dan time tu hero dan heroin gaduh-gaduh la kan, saya rasa something wrong dengan skrip. Macam, tiba-tiba. Messy kot. Oh, Kil ni saya tengok online bukan pawagam. Ahaks.

So, babai?

posted from Bloggeroid

4 comments:

  1. dalam list ni, takdok 1 pun aku tgk..hahaha...kil baru donlod, nati nok tgk. yang penting Pee Mak paling best..hihi

    ReplyDelete
  2. nak dijadikan citer, satu pun aku tak tgk lg. bahahaha...

    ReplyDelete

Time kasih sebab komen!