Sunday, April 7, 2013

My Samsung Camera

Assalamualaikum

Saya dengan sengaja meletakkan tajuk yang seratus peratus skema. Tapi, sebelum tu saya nak cakap ni,

OMG! My phone is back! Back to under my pillow.

So, sebulan yang lepas camera handphone saya tak berfungsi. Keep saying failed. Heh? Bila masa kau ambil SPM untuk failed. Okey. Itu tak kelakar. Ketemu tika nak snap gambar masa pot luck. Nah. Kan dah tak dapat nak  simpan gambar my priceless pudding tu. Try to on and off tapi hampas. Langsung tak berfungsi dan pudding semakin licin. Cuba lagi sambil membentak-mentak sambil membaca ayat Kursi Tapi masih failed. Sehinggalah my pudding licin selamat mengenyangkan mereka. Oh. Thank you camera, awak memang pandai mengecewakan saya.

Dek tidak puas hati dia tak berguna lagi, saya googling, asking mak saudara Google, tanya penjual-penjual handphone yang secara terang-terang nak songlap duit saya je. Huh.

Lepas sebulan, call Senheng sebab saya planning untuk hantar handphone terus ke servis centre. Masih under gerenti, sure free je servis. End up dapat tahu mereka tak register kan e-warranty. Memang la bila pergi Samsung centre mereka akan dapat setel kan, tapi yang buat saya concern adalah mereka tak jalankan tanggungjawab untuk registerkan handphone tu. Bila saya timbulkan soal tu, boleh pulak tunjuk caring towards my phone. Sweetnya kau.

Lepas sebulan, baru dapat ke Lowyat, Samsung centre. Nampak tak betapa terseksanya bila ada camera tapi tak boleh guna, macam tidur tak ada bantal. Atau selimut. Atau alarm. Dan betapa busy nya i. Heh.

After a week, dia balik. Save and sound. Haha. Saya rasa camera tu failed sebab manufacturing failed kot. Sebab bila googling, ada yang kata

1.on anf off. And On balik.
2. reset to factory setting atau format atau apa-apa la
3.hantar servis je untuk orang malas berfikir macam saya
4.campak kat dinding. Haha.

Herm..


No comments:

Post a Comment

Time kasih sebab komen!