Thursday, January 31, 2013

Reminder

Assalamualaikum

Dan Hola (berlagak DJ seketika)



Dikrafkan dengan penuh kerajinan oleh Ain untuk tatapan matamu. Oh ye. Handwriting saya tidaklah seburuk itu cuma seminggu dua ni urat tangan kanan rasanya tersalah ikat. Rasa macam nak minta MC dari pegang blade dan forsep je.

Jarang ada status ke sharing ke dan bla bla dekat facebook yang menangkap mata saya. Sebab saya malas nak buang masa untuk tengok status yang......

"Sepetang di kepci with bla bla bla"
"Argh. Bosannya. Siapa nak teman tengok wayang?"
"Incik asben outstation. Windunyeww"
"Menu lunch: Cili goreng dan gulai kura-kura."

Bak kata orang putih, itu semua bullshit.
Malang la saya bila ternampak benda benda yang tidak positif macam tu bila scroll down (saya pun kadang-kadang negatif sangat). Ayat pun dah negatif. Alahai...

So berbalik kepada gambar di atas. Itu sebagai reminder untuk saya dan you all lah. Bagi saya sendiri yang kedua tu sering terjadi (macamlah yang lain tu tak pernah kan). Okey. Bukan sering terjadi tapi yang lain tu kejadian tak jelas dan yang kedua tu sangat jelas. Ah. Kan dah keling ayat tu.

Kadangs bila saya nak buat sesuatu dan masa tu duit tak cukup atau apa apa kejadian sekalipun mesti akan terkeluar ayat "tak ada duit" Bila cepat tersedar terus mengucap banyak. Betulkan perkataan. Kadangs akan ditegur oleh bff atau adik-beradik. Terima kasih diatas teguran. Dan vice versa la.

Ini semua macam law of attraction. Apa yang kita cakap tu berbalik kepada kita. Suka menarik suka. Baik menarik baik. So asyik ulang ulang tak ada duit je, nanti kita tak ada duit la. Lagipun selain dia jadi macam magnet kita juga akan jadi tension. Dulu bila asyik fikir duit tak cukup la, nak bayar itu ini la dan bla bla bla saya mesti jadi stress lalu tak happy. So saya stop fikir yang duit tak ada or duit tak cukup or bila duit keluar mula mengeluh yang duit tak kosong. Ha, yang mengeluh ni dah jadi yang paling last tu.




Lepas ni nak cakap baik-baik je. Huhu.

Senang kata macam biasa kita cakap, KATA-KATA TU KAN SATU DOA.

Cakaplah sesuatu yang baik dan sweet. Nanti beroleh kebaikan dan kesweetan di dalam hidup. Aw. Sweetnya ayat.

Sweet macam strawberi. Eh tak. Strawberi masam.

Bye.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Time kasih sebab komen!